Saturday, July 26

Rintihan

Harini sedih. Aku nangis sampai dah nak tercabut biji mata. Cendol hijau seronok je mengalir deras membasahi baju. Nasib baik aku tak mandi lagi. Ughh, susah payah aku belajar rajin rajin nak dapat keputusan bagus sampai mak bapak aku sendiri boleh senyum besar smpai ke telinga, berkawan pun dengan orang elok-elok, kelas tak pernah nak tinggal, tapi dengan berlagak dan bongkaknya dia tolak permintaan aku. Kalau LKW ada 'Dean List' aku boleh tahan lagi. Ini dgn PTPTN pun tak boleh nak amik.

Kenapa? Bukannya aku nak mintak sebiji rumah. Cuma sebuah kereta. Itupun kereta terpakai yang dapat senangkan perjalanan aku untuk pergi-balik dari Cyberjaya ke Gombak. Aku dah serik nak naik pengangkutan awam ni. Rakyat malaysia ni perangainya suka menjeling-jeling sinis pada orang yang nampak lain sikit. Betul, aku tak tipu. Mentang-mentang aku bawak baju kotor dalam plastik sampah hitam yang besar yang amat sangat tu, kau dah ingat aku letak bangkai manusia. Tak berkesan langsung iklan Budi Bahasa Budaya Kita dalam tv tu..

Ini ke balasan yang patut aku terima setelah bersusah payah berjaga study sampai tengah malam buta? Kalau aku tahu, aku terima je tawaran global classroom programme dan terbang ke UK untuk belajar 1 semester lagi di sana. Sekarang ni aku nak berangan jadi macam Kim Kardashian. Kaya. Macam-macam boleh beli. Seronok. Cuma tak berkenan nak buat video lucah macam dia je.

Selamat Tinggal

 
Blogger design by suckmylolly.com