Saturday, October 4

Sedih

Raya tahun ni menyedihkan la. Tak macam tahun-tahun lepas.

Sehari sebelum Raya, memang aku bersemangat nak buat kerja rumah. Bangun pukul 9 dikejutkan oleh sanak saudara yang cemburu tengok aku masih tidur lagi, aku basuh muka dan terus buat kerja rumah. Dan tiap-tiap tahun, kerja aku seperti biasa parut kelapa dekat belakang rumah. Memang ini je kerja aku. Tapi Raya tahun ni best parut kelapa, sebab sambil parut dengar mp3. Aku terasa touching plak bila parut kelapa sambil dengar lagu Celine Dion - My Heart Will Go On. Betapa penatnya duduk depan mesin kelapa tu. Aku estimate lebih kurang 16 biji kelapa aku parut. 16 tu cuba darab dengan 2 pulak, jadi 32.

Memang aku guna 100% tenaga tangan aku ni la nak pegang kelapa tu betul-betul. Kalau pegang tak betul, boleh putus jari aku kena bilah mesin tu. Elok orang putus jari sebab main mercun, aku ni putus jari mesin kelapa. Bebal

Bercerita pasal parut kelapa ni, teringat plak aku pasal satu iklan raya Tenaga Nasional ni. Iklan pasal kononnya mat rempit tengah bawak motor laju masa hujan, tapi last2 iklan tu sebenarnya pasal orang tengah parut kelapa sambil pakai topi keledar. Hahahah. that commercial actually was a very good commercial. Ok! back to the story..

Lepas je kerah tenaga parut kelapa, aku rilek2 la depan TV tengok marathon Raja Lawak **desperate ok? Dah takde cita lain dah. Tak lama lepas tu, badan aku tetiba rasa panas semacam. Aku sabar lagi. Cuba nak hilangkan penat lepas buat kerja tadi. Lepas tu aku memang tak dapat tahan. Panas gila! Aku report kat mak aku, mak aku buat bodoh. Dia bagi alasan panas badan je. Dia suruh aku chill dulu. Chill tak chill, aku suruh cousin aku sentuh aku dari ke dahi sampai la ke badan. Comment dia;

Uishh, panas gilaaa! Dah macam Hellboy... Pulak dahh..sejak bila kau bersaudara dengan setan ni..

Last-last aku terlantar je dalam bilik. Tak lama lepas tu, mak aku datang. Risau la kononnya. Macam-macam alasan lah dia bagi kononnya aku tak nak buat kerja la, itu ini la. Then bila aku sebut pasal denggi, air muka dia dah berubah. Terus pesan beli 100 plus. Aku ni plak jenis yang tak suka pergi klinik. Alahh, aku fikir selagi bintik kemerahan tak keluar lagi, aku masih bebas denggi la tu agaknya. Bebal!

Masa buka puasa untuk kali terakhir, aku balun 3 botol besar 100plus. Nak sembuh punya pasal. Dah la lepas raya ni aku busy dengan final assignments. Demmit! Mudah-mudahan aku dihindari dari segala malapetaka bencana & penyakit.

 
Blogger design by suckmylolly.com