Sunday, January 11

The Final Act

Lately ni berita pasal perang di Gaza sering kedengaran. Baca surat khabar pun frontpage cerita pasal perang Gaza, dengar berita di kaca TV pun cerita pasal Gaza. Setiap masa mesti ada saja cerita pasal Gaza. Sering kali aku baca surat khabar & tengok berita, mesti tak tahan sebak di dada ni. Orang-orang tidak berdosa mati bergelimpangan di tepi-tepi jalan. Kanak-kanak hidup ketakutan. Para doktor kesuntukan masa & semakin putus asa merawat manusia yang cedera. Inilah puncanya peperangan.

Aku sebagai warganegara Malaysia yang hidup aman & damai, bersyukur. Bersyukur kerana tidak hidup di dalam keganasan. Bersyukur kerana masih mempunyai keluarga dan yang paling penting, bersyukur kerana tidak menjadi tawanan dan tebusan. Aku tak dapat bayangkan kalau aku sendiri berada di dalam situasi mereka yang bernasib malang, mencari pelindung dari ketakutan. Aku hanya mampu berdoa


Screeching tires, shattering glass,
twisting metal, fibreglass
the scene is set, it all goes black
the curtain raised, the final act.
Sirens raging in the night,
sounds of horror, gasps of fright.
Intense pain, the smell of blood,
tearing eyes begin to flood.
I start to scream, I start to yell,
But no one can hear me, no one can tell



and so the killing continues..

 
Blogger design by suckmylolly.com