Thursday, March 11

Naif Kreatif Kelakar Bodoh

Gigih kemas bilik harini. Padahal baru baik demam, badan pun tak kuat nak berlasak-lasak. Setelah sekian lama bilik ni terbiar dan ditinggalkan, elok la kemas buang segala habuk dan sampah. Dalam tengah kemas ni, terjumpa satu kotak. Satu kotak yang dah lama aku tak tinjau. Bila buka, ter-flashback zaman sekolah dulu. Zaman bodoh dan naif. Aku ingat lagi. Segala resit resit, kad -kad raya yang aku dapat, aku simpan dalam kotak tu. Dari resit Levis aku yang pertama, hinggalah resit ke Genting. Naif sangat.

Aku leka sekejap. Buang masa tengok balik segala khazanah yang ada dalam kotak tu. Resit kotak tu pun aku simpan. Mahal, sebab beli dekat Parkson KLCC. Haha. Korek punya korek, jumpa patung mini jeans Jaja buatkan untuk aku dari jeans recycle dia. Masa tu zaman dia tengah ligat aktif dengan mesin jahit mak dia. Semua baju & seluar yang tak pakai aku bagi dia, dan dia jahitkan. Kreatif.

Lagi berdekah bila baca kad-kad raya yang aku dapat dari kawan-kawan masa sekolah dulu. Penggunaan ayat masa tu sangat lah kelakar. Memang sesuai la dengan imej budak sekolah yang lurus bendul. Masa tu, semangat lagi ramai ramai keluar pergi kedai buku Popular fasa 1 borong kad-kad raya & beli setem. Luah segala isi hati dan jenaka dalam kad raya. Seronok! Tapi sekarang, memang dah kurang sikit mood nak hantar kad raya ni. Masing-masing dah ada handphone, Facebook dan e-mail.

Rindu Syafiq Sofian. Rindu Nadiah Liyana Md Kudus (jangan ejek. Dosa!). Rindu Fifilora Idris. Rindu Zahidatul Husna. Rindu Ariffah Mokhtar. Rindu Shahida Anas. Rindu geng-geng penghantar kad raya. Sob. Okay, rasanya antibodi dalam badan makin lemah. Rasa nak demam balik. Demam rindu. Ada sesiapa boleh hulurkan ubat rindu? Terdesak ni. Tolong lah!


 
Blogger design by suckmylolly.com