Wednesday, May 26

Penghujung

Aku rasa harini aku orang paling serabut dalam dunia. Memang masalah tak pernah nak lekang. Macam boomerang. Bila campak, dia terbang pergi dan datang balik. Aku tak suka. Kenapa tak boleh bagi aku chance senang nak tarik nafas dan lepas? Hidup ribut petir macamni, bosan lah. Dengan drama drama bangsat yang meleret tak sudah tak ada penamat. Kau ingat aku ni apa? Produser filem?

Paranoid aku tak sudah lagi ni. Semalam tidur macam biasa la. Tak lena macam hari hari selalunya. Kena hembur dengan bestfriend forever punya kekasih. Celaka. Dah berapa lama kau aim aku? Sedap mulut nak tuduh, label aku mulut bocor. Bukan main lincah kau lenjan anak orang hantuk sana sini gigit itu ini, kau ingat aku patut duduk diam, makan popcorn dan tepuk tangan? Woey otak kau dah damage woey, ada orang bagitau kau tak? Damage sangat sampai dah boleh jual kat kedai besi buruk, sebab penuh karat. Sorry bestfriend forever, kali ni memang aku tak boleh nak berlakon baik. Aku bukan produser filem, aku bukan pelakon.

Dah la tak cukup tidur. Elok aku tengah lena, banyak plak receive call & mesej masuk. Apehal? Muka aku masuk frontpage Metro ke sebab malam kelmarin jadi jakun beli nasi lemak Ujang for the first time? Aku ignore. Sorok handphone2 bawah bantal dan sambung tidur. Tetiba, hati ni tergerak jugak nak jenguk handphone bawah bantal, sebab dah rasa lain macam bila pagi pagi dah kena harassment. 12 received massages

----------------------------------------------------------------------------------------
Nazihah dah meninggal dunia bru tadi. Joy kau pergi ke ziarah arwah?. Nazihah dah meninggal. Joy betul ke Nazihah meninggal? Dia sakit apa eh?. Joy boleh bagi no ain ahmad tak?. Fizul, kau tau wehhh Nazihah dah meninggal dunia? Joy, Nazihah skrg kat mana? kebumi kat Gombak ke?......
----------------------------------------------------------------------------------------
Aku malas nak taip semua. Mengundang.

Aku kelam kabut. Semua call nak dapatkan kepastian pasal Nazihah. Aku bebal kejap, tak tau apa nak jawab. Satu jam aku fokus dengan handphone, kesian anak buah aku terbiar kelaparan sampai aku tak terlayan. Plan nak ke Wangsa Walk terus tak jadi. Siap siap, petang gerak ke Bukit Mahkota, Bangi. Sepanjang perjalanan tangan aku tak duduk diam. Mesej tak henti lagi masuk pasal Nazihah. Aku pun gatal melayan nak reply.

Tak sempat aku nak jumpa Nazihah. Masa lawat dia di ICU bulan lalu, aku fikir dia akan selamat, aku yakin dia kuat boleh lawan segala penyakit tu, boleh sihat balik. Aku yakin dia boleh hidup lama lagi, sebab orang kata dia makin pulih, dah sedar boleh gerakkan jari, boleh faham apa orang cakap. Tapi bila dah lebih dari sebulan masih lagi terbaring, instinct aku makin tak kuat. Nyata tuhan lagi sayang dia. Sedih tengok mak dia tersandar kat tiang khemah, mata lebam lebam sambil tengok jenazah makin lama makin hilang ditimbus tanah. Takziah.

Dah cukup serabut, tambah lagi satu. Elok lah. Sweet couple mula dah buat hal. Dah mula ugut bagi mesej sayang tak sayang, sumpah tak sumpah. Macamana nak sayang kalau suka tipu? Macamana boleh berani sumpah kalau cerita benda tak betul? Aku boleh bau niat tipu kau, sebab tu aku siasat. Dua dua kawan aku. Aku tak boleh senang duduk bila dapat tau kau sedap mulut masin manis bersumpah tak nak mengaku punca kau yang buat ribut Sabtu haritu. Boleh tak jangan nak jaja muka comel kau dan cerita kasi cepat selesai? Aku tak hadap. Boleh tak? Kang ada yang kena sumbat dengan bulu kaki bulu dada ni.

Drama basi lah ni. Ada sesiapa boleh tamatkan tak? Dah pukul 4 pagi ni. Aku dah ready nak masuk tidur mimpi makan ayam penyet dengan Heath Ledger.

 
Blogger design by suckmylolly.com