Wednesday, December 10

Malam tadi satu keluarga hantar pakcik aku, *atau boleh dikenali sebagai Busu* ke KLIA sebab dia nak berangkat ke Russia untuk urusan kerja selama 3 tahun. Bertolak dari Melaka lebih kurang pukul 8.00pm sebab nak avoid jamm. Sampai di KLIA lebih kurang pukul 9.20pm, seperti yang telah dijangkakan.

Sampai je tingkat 5 tempat International Boarding tu, aku teringat balik zaman-zaman aku nak pergi luar negara. Aku rindu nak bawa troli dengan beg-beg besar yang penuh dengan barang-barang aku. Aku rindu nak kena raba dengan pakcik polis lepas je lalu pintu scan tu. Aku rindu dengar bunyi passport aku kena cop dari abang kastam. Aku rindu tengok pemandangan dari dalam kapal terbang. Aku rindu semuanya!

Bila aku dapat tahu Osya pergi Hong Kong dan Kris ke Filipina, aku berangan nak pergi luar negara lagi. Selama 19 tahun aku hidup ni, aku pernah pergi ;

- United Kingdom
- Beijing
- Brunei
- Singapore
- Sri Lanka
- Arab Saudi

Banyak lagi tempat-tempat menarik yang aku nak pergi kat dunia ni. Masa aku pergi London dulu, tak berkesempatan nak pergi France disebabkan masalah kewangan yang kritikal. Haha.
Jadi, tempat-tempat yang aku idamkan;

- United States
- France
- Australia
- South Africa
- Italy
- Japan

Jadi, kena la kumpul duit banyak-banyak, Belajar bersungguh-sungguh, dapat kerja gaji besar. Baru terlaksana impian aku ni. Insyaallah. Amin.

 
Blogger design by suckmylolly.com