Wednesday, January 7

2008 punya cerita


Hey budak kecik. Regarding to your so-called "heartless + spicy + teasing question", I'll give you the answer. Hehe. Azam tahun lalu, ada yang tercapai, ada yang tak. Tapi aku bersyukur aku masih hidup dengan keluarga yang harmoni dan bahagia. Berdasarkan azam tahun 2008

1) Have my own car. I ♥ SAVVY
Alhamdulillah, aku telah dihadiahkan dari ayah sebuah kereta sempena kecemerlangan keputusan dan peningkatan CGPA pada semester lalu. Tapi aku tetap bersyukur walaupun ianya bukan kereta savvy tapi kereta saga 1.5 MANUAL (arghhhh) kepunyaan arwah paklong. Tak kisah la, asalkan aku dapat jalan jalan satu Kolumpo. Haha

2) Get good grades in exam
Setakat ni masih 3 pointer ke atas. Praise be to God.

3) Spend more precious time with family
Tercapai juga. Sebab tiap-tiap hujung minggu aku akan balik ke Gombak. Walaupun ada kelas hari Sabtu, aku akan tetap balik! Dan lagi satu sebab nak balik Gombak, nak basuh baju dan pergi pasar malam dengan rakan-rakan zaman persekolahan. Hehe

4) Never tinggal Puasa
Ahaaa. Yang ini kantoi. Sebab puasa tahun lepas kena diarrhoea 2 hari. Insyaallah nak ganti secepat yang mungkin sebelum bermulanya puasa tahun ni

5) Be friends with Acha Septriasa
Walaupun dia belajar satu tempat dengan aku, tapi....hmmm. Harapan.....

6) Stop telling lies
Aduhhh. Cannot lah! I can't. I just fucking can't. Sorry people. It's in my DNA and I need quite some time to remove it. Dosa memang lah dosa. Siapa kata menipu dapat pahala? Insyaallah, suatu hari nanti aku akan berhenti menipu.

7) Think health, eat sparingly, exercise regularly
so-so. Mana yang ada atas meja, aku balunkan aje. Tak baik membazir. Membazir itu amalan syaitan. Bab exercise, naik turun tangga pergi kelas boleh diambil kira tak??

8) Walk a lot. Go travelling with Vee
Vee dah mampus. Pergi jahanam sama itu manusia! Aku travel sorang pun aku tak kisah!

9) More to optimist, less drama-queening, less shopping.
Tahun ni aku rasa aku menjadi lebih optimist. Aku belajar bersungguh-sungguh lewat malam, tak ponteng kelas, hantar semua assignment & at the end of the day, aku percaya aku akan dapat keputusan cemerlang. Tak mahu cerita pasal drama-queen & shopping

10) Be more organized
Alhamdulillah, penuh gak la organizer aku dengan memo memo yang berkenaan. Segala assignment, temuduga & so on aku letak je dalam organizer tu. Hehe. Dan setakat ni hidup aku takde la kelam kabut & berserabut sangat, thanks to my organizer.

 
Blogger design by suckmylolly.com