Wednesday, February 4

aku tak okay

Nama aku Hafizul Hakim Zakaria. Orang kenal aku dengan panggilan Joy. Aku hidup secara sederhana. Tidak terlalu susah dan tidak terlalu senang. Bagi aku, hidup susah boleh dikatakan tidak mempunyai akal fikiran, tidak cukup ilmu pengetahuan, dan semuanya serba kekurangan. Hidup senang pula sebaliknya. Semuanya serba mewah dan cukup ilmu pengetahuan. Mungkin bila hidup mewah, ada drebar yang boleh hantar sana sini dan siang tengahari petang malam makan & minum sentiasa terhidang. Aku jarang merasa semua tu sebab aku cuma hidup sederhana. Secara jujurnya aku tak kisah dan aku tak pernah mengadu.


Cara aku, aku boleh makan di kedai mamak mahupun kedai mewah di pusat-pusat membeli belah. Aku boleh beli dan pakai baju berharga dari RM10 hinggalah ke RM200. Aku boleh berkaraoke di karaoke jamban dan Red Box. Aku boleh berhibur di pusat hiburan keluarga Jaya Jusco mahupun Genting Highland. Aku boleh bercuti di dalam negeri dan juga luar negara. Aku boleh menonton teater percuma di DBKL mahupun teater berbayar di Istana Budaya. Senang cerita, aku fleksibel dan aku tak kisah.

Sesetengah orang mungkin pandang aku sebagai seorang yang kurang mampu bila aku makan di kedai mamak, berkaraoke jamban, membeli-belah baju murah, dan berhibur di pusat hiburan keluarga. Sesetengah orang juga mungkin pandang aku orang senang bila aku makan di kedai mewah, berkaraoke di Red Box, memakai baju yang mahal harganya dan pergi ke Istana Budaya.

Aku juga ada tabiat buruk. Semua orang ada tabiat buruk. Cara aku, aku senang sangat sayang dan percaya pada orang. Bila dah percaya, aku akan cerita macam-macam, cerita susah senang aku. Kadang-kadang aku naik dikalangan kawan-kawan aku, dan kadang-kadang tu aku akan mundur. Mundur sebab tabiat buruk aku sendiri cerita hal peribadi pada orang lain, yang kemudiannya diberitahu pula pada yang lain dan akhirnya menyebabkan 1 per 3 daripada penduduk di taman perumahan aku ni ni tahu tentang aku. Bedebah sungguh. Cara aku, ada yang aku boleh percaya, dan ada yang langsung tak boleh nak percaya. Tapi sebab tabiat buruk bodoh aku ni, orang yang aku tak percaya pun kadang-kadang aku bagitahu juga.

Bukan ke aku dah bilang, aku tak okay! Masih nak jadi rakan aku lagi? Think cook cook

 
Blogger design by suckmylolly.com