Sunday, May 3

Betul kan?

Aku hairan la. Nak kata aku ni tak peramah, agak peramah la gak. Pemalu tu, kejap datang kejap tak. Kalau dah gila, memang gila habis. Tapi sejak kebelakangan ni aku banyak memerhati. Dan ternyata, apa yang aku perhatikan memang masuk akal. Aku ni jenis yang suka tegur orang. Tegur pun orang yang aku kenal aje la kan?

Jadi, aku keluar la kelmarin. Aku jumpa ramai orang yang aku kenal masa aku sekolah Hillcrest dulu. Senior junior semua lah. Dan tetibe aku ternampak lah kelibat seorang perempuan yang memang aku kenal sangat la masa sekolah dulu.Dia pandang aku, aku pandang dia. Dia toleh tempat lain, aku pandang dia. Dia pandang aku, aku toleh tempat lain. Last-last aku senyum sambil lambai dia. Dia datang dekat dengan aku, then kata;

"Ohh, mentang2 kau study kat &*%#, kau sombong dengan aku yea??"

Ehh, kenapa plak macamni? Tempat belajar aku tak mempengaruhi characteristic aku yea. Aku yang senyum & lambai pada kau dulu kan? Mungkin sebab lama tak jumpa kau punya pasal, so aku agak blur gitu sebab aku nampak kau sungguh lady-like, dah tak pakai baju-baju merepek macam zaman kegemilangan skinhead dulu.

Ini ada satu lagi cerita. Aku keluar pergi pasar malam dengan kawan aku. Orang macam aku ni pergi pasar malam jugak okayyy? Pergi pasar malam sebab nak cari petai. Kenapa susah sangat cari petai sekarang ni? Dulu masa tak cari, selalu je nampak pakcik motor jual petai seikat rm4. Sekarang bila nak makan, xde plak. Orang macam aku pun makan petai jugak okayyy? Cuma aku konpius between petai & jering. Haha

Dah elok tengah cari petai ni, nampak la kelibat perempuan sorang ni, nak balik umah agaknya. Seperti biasa la, dia pandang aku, aku pandang dia. Dia toleh tempat lain, aku pandang dia. Dia pandang aku, aku toleh tempat lain. Gila sombong pompuan ni. Kenal aku lagi ke tak la agaknya? Terflashback la balik pasal aku kononnya sombong sebab study dekat $^&* ni. So aku pun macam biasa buat la signature bodoh aku, senyum & lambai. Muka dia macam kurang selesa. Sebab apa aku pun tak tahu. Tapi aku buat bodoh la dan cuba mulakan conversation tanya buat apa sekarang, study ke dah kerja.

Dah la perempuan tu sombong, then bangga je cakap dah kerja dekat kilang. Mujur aku tau kawasan kilang area keramat tu. Aku bukan la nak pandang rendah sebab dia kerja kilang. At least dia dah kerja okayy, tak macam aku still study lagi. Tapi yang aku hairan, kenapa mesti aku yang kena buat baik tegur orang dulu instead orang tegur aku? Aku tak faham la. Nak kata aku ni anak orang kaya, pakai kerete Saga 1.5 manual tahun 1990 je. Nak kata aku ni kacak macam Batista, muka macam sampah je.

"Ohh, mentang2 kau kerja dekat kilang, kau sombong dengan aku yea??"

Patutnya aku yang kena tegur dia macamtu.

 
Blogger design by suckmylolly.com