Saturday, April 10

Hehe ;)

Rasa nak terbelahak isi perut ni bila bercerita tentang kakak atau abang angkat. Mungkin masa zaman sekolah menengah dulu, trend macam ni memang sangat popular di kalangan junior dan senior. Kononnya kita yang junior ni boleh berlagak bagus sebab ada abang dan kakak senior yang hebat. Dan aku, Joy Kaligula Zakaria, merupakan salah satu 'junior yang berlagak bagus sebab ada abang dan kakak senior yang hebat'.

Kita rasa selamat. Tak hairan kalau ada orang nak buli masa rehat atau masa balik sekolah, sebab mereka yang bergelar abang dan kakak angkat ni boleh tolong kita. Aku mengaku, aku ada abang dan kakak angkat yang tak terkira bilangannya masa zaman sekolah menengah. Ada yang boleh diharap, dan ada yang tak. Tapi jangan salah anggap. Persepsi aku, aku rasa untung sebab ada banyak abang dan kakak angkat sebab mereka banyak ajar aku senang susah hidup, banyak tolong masa aku jatuh. Tapi macam aku kata tadi, bukan semua boleh diharap.

Facebook, Yahoo Messenger, Myspace dan Twitter sangat membantu. Alhamdulillah, ada di antara kami yang masih lagi berhubung. Ada juga di antara mereka yang sudah mendirikan rumah tangga, hidup bahagia dengan orang yang tersayang. Aku boleh kata, mereka yang masih berhubung ini boleh diharap. Mereka ni lah yang banyak tolong aku masa susah. Aku doakan yang terbaik untuk mereka, sentiasa.

Tapi, untuk mereka yang tak boleh diharap, yang tahu pijak kepala bila dah senang, tak pernah nak tolong masa aku susah, aku rasa nak tikam je manusia macam mereka ni. Rasa menyesal pun ada. Tapi apa boleh buat? Aku kan 'junior yang berlagak bagus sebab ada abang dan kakak senior yang hebat'. Aku perlu belajar dari segala kesilapan lampau. Kalau ada kawan kawan aku yang tegur "Ehh, tu bukan abang/kakak angkat kau ke. Tak nak tegur?", kadang kadang rasa malu juga nak mengaku, sebab yang ditunjuk itu jenis yang tak boleh harap. Jadi, aku cuma kata "Err, nahh. Dia cuma senior zaman sekolah menengah aku je.."

Hehe ;)

 
Blogger design by suckmylolly.com